ROZMIARY I FORMATY BROSZUR REKLAMOWYCH

image

Skuteczna reklama jest kluczem do sukcesu w każdej branży. Czasy się zmieniają, ale jedno pozostaje niezmienne: klienci potrzebują informacji (o usługach, towarach, wydarzeniach, firmach) przedstawionej w sposób rzetelny i oryginalny. Jednym z najbardziej popularnych, niedrogich i skutecznych narzędzi marketingowych są broszury.

Te drukowane publikacje typu nieperiodycznego wykonane są z pojedynczych arkuszy z dwustronnie umieszczoną informacją, wielokrotnie składane w kilku rozkładówkach (harmonijkach). Ich liczba - od 2 do 12. Wariant wielostronicowy (zeszyt) składa się z kilku kartek połączonych ze sobą za pomocą sprężyny, zszywki lub gorącego kleju.

Cel i cechy szczególne broszur

Jaki jest cel drukowania tego typu danych wyjściowych? Kompaktowy rozmiar broszury z harmonijnym połączeniem tekstu i żywej szaty graficznej daje możliwość przedstawienia informacji o zaletach oferty, rabatach czy ofertach specjalnych w jasnej i zwięzłej formie. Ma to na celu nienachalne zachęcenie odbiorcy do zamówienia produktu lub skorzystania z usług firmy.

Ulotki reklamowe, w odróżnieniu od ulotek (nieskomplikowanych arkuszy, które są obustronnie zaklejone), zapewniają więcej miejsca na tekst i swobodę w eksponowaniu wysokiej jakości obrazów - zdjęć, rysunków czy obrazków. Dzięki tej formie możliwe jest skuteczne zaprezentowanie klientom wielu produktów i usług w jeden atrakcyjny sposób.

Specyfiką tej publikacji jest maksymalna ilość przydatnych informacji przy niewielkiej ilości tekstu - ma być zwięzła i łatwa do czytania. Symbole marki, zdjęcia i obrazy powinny być zharmonizowane i podkreślać wizerunek marki.

Jakie formaty mają broszury?

Nasza firma specjalizuje się w wykonywaniu tego typu wyrobów poligraficznych w różnych rozmiarach i rodzajach złożenia. Dlaczego wybierają standardowe formaty broszur reklamowych, takie jak A3, A4, DL, A5 czy A6? Wynika to z faktu, że layouty najlepiej układać na arkuszu A4 (841x1189 mm), A1 (594x841 mm), A2 (420x594 mm) lub SRA3 dla cyfrowych maszyn drukarskich (320x450 mm). Pozwala to na zmniejszenie ilości odpadów w procesie produkcyjnym, obniżając koszty produkcji.

Format broszury reklamowej zakłada brak niezadrukowanej przestrzeni na kartce papieru. Standardowe rozmiary broszur w formie rozłożonej (mm):

  • A3 - 297×420;
  • А4 – 210×297;
  • DL "Euroformat" - 99x210;
  • А5 – 148×210;
  • А6 – 105×148.

Rozmiar złożonej broszury zależy od liczby zagięć. Niestandardowe formaty (np. kwadrat), które mogą być drukowane na arkuszach designerskich (700x1000 mm) lub A1, są zamawiane przez firmy, które chcą podkreślić ekskluzywność swoich produktów lub usług.

Metody składania broszur

Przy wyborze rozmiaru papieru należy wziąć pod uwagę liczbę planowanych zagięć. Najczęściej spotykaną standardową broszurą jest ulotka formatu A4 z 2-3 zakładkami. Zazwyczaj jest on składany na zaznaczonych liniach na pół lub "akordeon". Popularne są również eurobooki z kartki A4 z dwoma zakładkami, zagięte pionowo równolegle "w zwój". Informacje są drukowane po obu stronach. Rozmiar eurobooka po złożeniu wynosi 98x210 mm. Po rozłożeniu - 290x210 mm. Euroletterlety odpowiadają kopertom (110x210 mm), są wygodne w dystrybucji do klientów za pomocą poczty tradycyjnej.

Również obszerna broszura jest wykonana w formacie A3 z jedną zakładką. Okazuje się, że jest to złożona A4 w formie książki. Standardowy arkusz A3 jest również składany na krzyż w harmonijkę, następnie jest składany dwukrotnie, zszywany i składany ponownie. W ten sposób uzyskuje się produkt składany o nietypowym wyglądzie.

Wiele wariantów automatycznego składania pozwala na tworzenie różnych konfiguracji broszur reklamowych zgodnie z życzeniami klientów. Arkusze papieru A3, A4, DL, A5 lub A6 są składane w formie Z, W, akordeonu, eurobooka, okienka, ślimaka, pocztówki, kieszonkowego notesu z wysuwanym lub przedłużanym arkuszem. Wspólne wzory składania:

  • "Harmonic". Wzór składania, w którym fałdy są równoległe, skierowane na zewnątrz produktu.
  • Składanie krzyżowe. Arkusz papieru A3, A4 składamy tak, aby każde kolejne zagięcie było w płaszczyźnie prostopadłej do poprzedniego. Ta metoda składania pozwala na zrobienie poprzecznych fałd i zawinięcie pasków do środka.
  • Zagnieżdżone zagięcie. Wariant, w którym wszystkie złożone krawędzie są równoległe.
  • Złożyć do środka. Fałdy arkuszy papieru A4, A5 ułożone są w płaszczyźnie równoległej do siebie, natomiast krawędzie są zagięte do środka produktu. Główna informacja jest umieszczona na wewnętrznej stronie rozkładówki.

Formaty broszur

Format broszury reklamowej ma znaczenie
Zalecenia dotyczące doboru rozmiaru:

  • Książeczki w formacie A3. Umożliwia umieszczanie wielkoskalowych obrazów, map, rysunków oraz dużej ilości informacji graficznych i tekstowych. Z szacunkiem wyglądają na wystawach i prezentacjach i przyciągają uwagę potencjalnych klientów.
  • Książeczka A4. Oferuje dużo miejsca na wybór rodzaju składania, kreatywny design dla efektywnej demonstracji zalet marki, towarów, usług. Rozmiar zapewnia, że elementy wizualne są wystarczająco duże, aby można je było wygodnie oglądać.
  • DL "Format Euro" i A5. Zapewnia dużo miejsca na treści wizualne i informacyjne, aby zaprezentować najlepiej sprzedające się produkty lub usługi. Można je rozdawać na ulicy, zostawiać na ladach, wysyłać pocztą.
  • Mini książeczki A6 są drukowane na formacie A5 z pojedynczą zakładką. Może służyć jako mały katalog poligraficzny lub podręcznik techniczny. Jest to niedroga broszura posiadająca wszystkie zalety wiarygodnego materiału marketingowego.
  • Cena produktów poligraficznych zależy od nakładu. W zależności od nakładu wybierz druk offsetowy lub cyfrowy technologii druku broszur. Im większe zamówienie, tym niższy koszt za egzemplarz.

W opracowaniu broszury reklamowej ważny jest każdy szczegół, dlatego stworzenie projektu graficznego i zapewnienie wysokiej jakości druku to zadanie dla profesjonalistów. Projektanci z drukarni Galla-M wiedzą, jak stworzyć atrakcyjną, zapadającą w pamięć broszurę - informacyjną, wizerunkową, do mailingu czy promocji. Specjaliści wykonują szatę graficzną, dobierają optymalny rozmiar, orientację bloków tekstu na stronie - pionową lub poziomą.

Profesjonalna technologia druku, bigowanie, lakierowanie UV, laminowanie, metalizowanie, sztancowanie, tłoczenie logo pozwalają na stworzenie broszury, która zainteresuje nawet wymagającego klienta. Aby zobaczyć przykłady naszych prac oraz zamówić layout broszury, zapraszamy na naszą stronę internetową.