Jak stworzyć skuteczną wizytówkę?

image

Informatywna i estetyczna wizytówka często staje się jednym ze skutecznych narzędzi reklamowych, które pomagają stopniowo poprawiać wizerunek firmy i "pośrednio" reklamować jej usługi. Aby wizytówka była naprawdę skuteczna, warto przy jej projektowaniu uwzględnić kilka prostych zasad. 

Format wizytówki jest bardzo zwięzły, więc nie przeładowuj go zbędną grafiką. W większości przypadków, gdy projekt kart wystarczy logo firmy i kilka innych elementów graficznych stylu korporacyjnego. Dodatkowe rysunki na wizytówce najczęściej nie są konieczne, ponieważ mogą komplikować odczytanie tekstu i "przeładować" wizytówkę.

Kolejnym ważnym elementem każdej wizytówki jest informacja tekstowa.

Biorąc pod uwagę już zauważyć zwięzłość formatu, nie próbuj przekształcić wizytówkę w ulotce i umieścić go w jak najwięcej danych. Najlepiej ograniczyć się do nazwy firmy, imienia, nazwiska i patronimika właściciela, jego stanowiska oraz danych kontaktowych. Tył wizytówki najlepiej pozostawić wolny - pozwoli to odbiorcy wizytówki na dokonanie na niej niezbędnych notatek. 

Tekst na wizytówce może być pisany różnymi czcionkami - ich wybór zależy zarówno od osobistych preferencji właściciela, jak i od standardów przyjętych przez daną firmę. W każdym razie, korzystanie z małej wizytówki więcej niż dwie różne czcionki nie jest zalecane, aby nie zniszczyć styl jego jedności projektu. Elementy graficzne i fragmenty tekstu powinny być rozmieszczone w sposób logiczny i łatwo dostrzegalny. Jest to konieczne, aby odbiorca wizytówki mógł w razie potrzeby szybko z niej skorzystać, nie tracąc czasu na szukanie potrzebnych danych.

Wybór materiałów i technik produkcji również odgrywa ważną rolę przy tworzeniu wizytówki.

Obecnie firmy poligraficzne mogą zaoferować klientom szeroki wybór różnych materiałów, które dobrze nadają się na wizytówki - przede wszystkim są to różnego rodzaju kartony i papiery. Ponadto, wizytówki bywają drukowane na plastiku, a nawet na egzotycznych materiałach (np. imitacja metalu lub drewna).

Technologia produkcji zależy od wielkości nakładu - dla dużych partii optymalny jest druk offsetowy, a dla małych - cyfrowy. Ponadto, wybór metody może wpłynąć na czas realizacji zamówienia - pilne wizytówki w Moskwie i innych miastach są drukowane na maszynach cyfrowych. Oprócz samego druku, do ozdabiania wizytówek można stosować różne operacje wykończeniowe - na przykład tłoczenie lub sztancowanie.

Przy zamawianiu wizytówek należy dokładnie sprawdzić z góry ich tekst przy zatwierdzaniu układu, tak aby gotowy produkt nie był wyciekły błędy i literówki. Jeśli po wyprodukowaniu nakładu zmieniły się jakieś ważne dane teleadresowe, lepiej zamówić nową partię wizytówek, zamiast poprawiać je ręcznie, ponieważ takie poprawki powodują, że wizytówka staje się niereprezentatywna.

 

Najnowsze artykuły

image

Folia w produkcji wizytówek

image

Wizytówki drewniane

image

PRODUKCJA WIZYTÓWEK

Popularne artykuły