Jak stworzyć skuteczną wizytówkę?

image

Informatywna i estetyczna wizytówka często staje się jednym ze skutecznych narzędzi reklamowych, które pomagają stopniowo poprawiać wizerunek firmy i "pośrednio" reklamować jej usługi. Aby wizytówka była naprawdę skuteczna, warto przy jej projektowaniu uwzględnić kilka prostych zasad. 

Format wizytówki jest bardzo zwięzły, więc nie przeładowuj go zbędną grafiką. W większości przypadków, gdy projekt kart wystarczy logo firmy i kilka innych elementów graficznych stylu korporacyjnego. Dodatkowe rysunki na wizytówce najczęściej nie są konieczne, ponieważ mogą komplikować odczytanie tekstu i "przeładować" wizytówkę.

Kolejnym ważnym elementem każdej wizytówki jest informacja tekstowa.

Biorąc pod uwagę już zauważyć zwięzłość formatu, nie próbuj przekształcić wizytówkę w ulotce i umieścić go w jak najwięcej danych. Najlepiej ograniczyć się do nazwy firmy, imienia, nazwiska i patronimika właściciela, jego stanowiska oraz danych kontaktowych. Tył wizytówki najlepiej pozostawić wolny - pozwoli to odbiorcy wizytówki na dokonanie na niej niezbędnych notatek. 

Tekst na wizytówce może być pisany różnymi czcionkami - ich wybór zależy zarówno od osobistych preferencji właściciela, jak i od standardów przyjętych przez daną firmę. W każdym razie, korzystanie z małej wizytówki więcej niż dwie różne czcionki nie jest zalecane, aby nie zniszczyć styl jego jedności projektu. Elementy graficzne i fragmenty tekstu powinny być rozmieszczone w sposób logiczny i łatwo dostrzegalny. Jest to konieczne, aby odbiorca wizytówki mógł w razie potrzeby szybko z niej skorzystać, nie tracąc czasu na szukanie potrzebnych danych.

Wybór materiałów i technik produkcji również odgrywa ważną rolę przy tworzeniu wizytówki.

Obecnie firmy poligraficzne mogą zaoferować klientom szeroki wybór różnych materiałów, które dobrze nadają się na wizytówki - przede wszystkim są to różnego rodzaju kartony i papiery. Ponadto, wizytówki bywają drukowane na plastiku, a nawet na egzotycznych materiałach (np. imitacja metalu lub drewna).

Technologia produkcji zależy od wielkości nakładu - dla dużych partii optymalny jest druk offsetowy, a dla małych - cyfrowy. Ponadto, wybór metody może wpłynąć na czas realizacji zamówienia - pilne wizytówki w Moskwie i innych miastach są drukowane na maszynach cyfrowych. Oprócz samego druku, do ozdabiania wizytówek można stosować różne operacje wykończeniowe - na przykład tłoczenie lub sztancowanie.

Przy zamawianiu wizytówek należy dokładnie sprawdzić z góry ich tekst przy zatwierdzaniu układu, tak aby gotowy produkt nie był wyciekły błędy i literówki. Jeśli po wyprodukowaniu nakładu zmieniły się jakieś ważne dane teleadresowe, lepiej zamówić nową partię wizytówek, zamiast poprawiać je ręcznie, ponieważ takie poprawki powodują, że wizytówka staje się niereprezentatywna.