Właściwe wykorzystanie poczty elektronicznej w marketingu biznesowym

image

Poczta elektroniczna jest obecnie jednym z najpopularniejszych narzędzi marketingowych dla małych firm. Jednak prawo federalne wymaga, aby każdy, kto wysyła pocztę elektroniczną w celach komercyjnych, przestrzegał pewnych określonych zasad lub narażał się na kosztowne kary. Niestety, każdego roku małe firmy nieświadomie łamią te przepisy dotyczące e-mail marketingu.

Ustawa CAN-SPAM obejmuje wiadomości e-mail wysyłane między przedsiębiorstwami a konsumentami oraz między przedsiębiorstwami, które reklamują lub promują komercyjne produkty lub usługi. (CAN-SPAM to skrót od Controlling the Assault of Non-Solicited Pornography And Marketing, tak przy okazji!). Kary za naruszenie przepisów CAN-SPAM mogą się sumować: Federalna Komisja Handlu może dochodzić kar cywilnych w wysokości do 16 000 USD za każdą wysłaną wiadomość e-mail niezgodną z przepisami.

Na szczęście zasady dotyczące wysyłania służbowych wiadomości e-mail są proste do zrozumienia i łatwe do przestrzegania. Na początek należy pamiętać, że temat wiadomości e-mail musi dokładnie odzwierciedlać jej treść. Informacje "Od", "Do" i "Odpowiedz-To" muszą dokładnie identyfikować Ciebie lub Twoją agencję jako osobę lub firmę, która zainicjowała wiadomość. Należy również upewnić się, że wyraźnie zaznaczono, że wiadomość e-mail jest reklamą.

W tekście wiadomości e-mail należy ujawnić, gdzie znajduje się siedziba firmy. Wiadomość e-mail musi zawierać adres ulicy, skrytkę pocztową lub prywatną skrzynkę pocztową używaną przez firmę. W treści wiadomości e-mail należy również umieścić informacje, które odbiorca może wykorzystać do łatwego zrezygnowania z otrzymywania w przyszłości wiadomości e-mail od firmy. Rezygnacja z otrzymywania wiadomości e-mail nie może wiązać się z żadnymi opłatami. Prośby o rezygnację muszą być rozpatrywane w ciągu 10 dni roboczych. Aby zaakceptować prośbę o rezygnację, można poprosić jedynie o podanie adresu e-mail odbiorcy.

Ustawa CAN-SPAM dotyczy również sposobu tworzenia i utrzymywania listy e-mailowej. Nigdy nie dodawaj osób do swojej listy e-mailowej bez ich zgody. Na przykład, nie należy dodawać adresów e-mail z wizytówek zebranych na konferencji biznesowej, chyba że uzyskamy zgodę od każdej osoby, której wizytówkę zebraliśmy. Ponadto nie należy udostępniać, sprzedawać ani przekazywać zebranych adresów e-mail innym listom e-mailowym.

Wreszcie, jeśli zatrudniasz zewnętrzną firmę do obsługi e-mail marketingu, upewnij się, że jest to firma o dobrej reputacji. Zarówno Ty, jak i Twoja firma zajmująca się e-mail marketingiem, możecie zostać pociągnięci do odpowiedzialności prawnej za wszelkie naruszenia prawa federalnego. Chcesz dowiedzieć się więcej o CAN-SPAM? Przejdź na ten link.

Skontaktuj się z Hawk Graphics w sprawie wszystkich Twoich potrzeb w zakresie druku komercyjnego!