Czy zarejestrowałeś swoją stronę biznesową w serwisie Yelp?

image

Czy Twoja firma ma własną stronę na Yelp? Yelp to platforma społecznościowa, która każdego miesiąca odwiedza 83 miliony użytkowników komputerów stacjonarnych, 74 miliony użytkowników urządzeń mobilnych i 28 milionów użytkowników aplikacji mobilnych. Jej popularność rośnie praktycznie z każdą miarą. Jednak tylko około 1 mln firm w całym kraju zarejestrowało swoją stronę biznesową na Yelp. Choć firma może mieć silną obecność w mediach społecznościowych w innych miejscach, lekceważąc Yelp, może stracić ważną okazję do zademonstrowania najwyższej jakości obsługi klienta lub klienta oraz do rozpatrzenia skarg.

Wielu właścicieli firm i kierowników uważa, że serwis Yelp nie dotyczy ich działalności. W rzeczywistości jednak konsumenci coraz częściej korzystają z serwisu Yelp nie tylko po recenzje restauracji i sklepów, ale także po informacje o wielu innych firmach, w tym tych, które świadczą profesjonalne usługi, takie jak ubezpieczenia, inżynieria i architektura. Serwis Yelp jest przeznaczony dla firm B2C i B2B.

Rozważ "zastrzeżenie" swojej strony firmowej w serwisie Yelp. Zdecydowana większość stron firmowych na Yelp jest niezarejestrowana, co niestety sygnalizuje użytkownikom Yelp, że zadowolenie klienta nie jest dla nich priorytetem. O ile nie ma nic złego w tym, że zadowoleni klienci po prostu informują o dobrych doświadczeniach z Twoją firmą, o tyle niezadowoleni klienci publicznie piszący o swoich złych doświadczeniach mogą zaszkodzić reputacji Twojej marki, jeśli nie będziesz w stanie na nie odpowiedzieć (co możesz zrobić tylko wtedy, gdy udowodnisz, że jesteś właścicielem firmy i zgłosisz ją do rejestracji). Dodatkowo, jeśli użytkownicy Yelp nie będą mogli wysyłać pytań, komentarzy, zapytań o rezerwacje i innych problemów, mogą stracić przydatny kanał komunikacji w przypadku zapytań dotyczących Twojej firmy.

Wreszcie, nie zapomnij o umieszczeniu gdzieś w swojej firmie (i na stronie internetowej) znaku zachęcającego zadowolonych klientów do pozostawienia opinii o Twojej firmie na Yelp. Nawet to proste wezwanie do działania może mieć znaczenie dla liczby Twoich recenzji, a więcej recenzji na Yelp sugeruje większą popularność firmy, więc możesz zdobyć nowych klientów również dzięki tej cennej metodzie.