5 błędów w budowaniu marki firmy, które mogą Cię kosztować

image

5 błędów w budowaniu marki firmy, które mogą Cię kosztować

Udany branding firmy skutkuje nazwą, logo i przesłaniem, które jest natychmiast rozpoznawalne przez konsumentów. Kiedy myślisz o niektórych z najbardziej udanych firm na świecie, takich jak McDonald's lub Nike, myślisz o złotym łuku lub swooshu. Ich tożsamość marki jest tak silna, że można je rozpoznać po samym logo.

Chociaż Twoje wysiłki związane z budowaniem marki mogą nie osiągnąć tych wyżyn, jest do czego dążyć. Niestety, wiele firm ma problemy z budowaniem świadomości marki z powodu kilku powszechnych błędów brandingowych, które obejmują następujące elementy.

1. Brak badań nad wybraną nazwą marki - Proste wyszukiwanie w Google ujawni, czy są jakieś firmy, które już używają wybranej nazwy. Szukaj nazw firm, które są zbyt podobne do Twojej. Może to spowodować zamieszanie wśród docelowych odbiorców.

2. Wybór nazwy z negatywnymi konotacjami - Jeśli planujesz prowadzić międzynarodowy biznes, upewnij się, że wybrana przez Ciebie nazwa nie ma negatywnych konotacji w innych kulturach. Możesz również chcieć się upewnić, że nie używasz nazwy, która ma piętno lub złą reputację z poprzedniego biznesu. Na przykład, nawet jeśli założyciel firmy nazywa się John Enron, możesz chcieć uniknąć używania nazwy Enron z oczywistych powodów. Jeśli nie jesteś zaznajomiony z Enronem, ich kierownictwo stosowało praktyki księgowe, które fałszywie zawyżały przychody firmy. To pozwoliło firmie stać się siódmą największą korporacją w USA, dopóki nie okazało się, że popełnili oszustwo i zostali zmuszeni do bankructwa.

3. Używanie cech stylu w sposób przypadkowy - Nie wybieraj kolorów swojej marki w sposób przypadkowy. Kolory mają znaczenia, które należy rozważyć. Na przykład, kombinacja czerwieni i żółci ma tendencję do wzbudzania głodu, dlatego ta kombinacja jest tak często używana w logach restauracji typu fast food. Byłoby to połączenie kolorów, które chcesz uniknąć, jeśli sprzedajesz tłumiące apetyt.

4. Wybór złej nazwy domeny - Jeśli masz złą nazwę domeny, może to być trudne dla klientów, aby znaleźć cię online. Upewnij się, że unikasz używania myślników, liczb i słów, lub nazw, które są trudne do przeliterowania. Utrzymuj je w prostej, krótkiej i łatwej do zapamiętania formie.

5. Zapominanie o zastrzeżeniu nazwy marki - Jak tylko stworzysz markę, złóż zapis o znaku towarowym pod swoją nazwą. To ochroni reputację Twojej marki i uniemożliwi konkurentom kopiowanie Twojej pracy.

Oto pięć powszechnych błędów w brandingu firmowym, które mogą skończyć się zniszczeniem Twoich wysiłków na rzecz budowania tożsamości marki i zwiększenia jej ekspozycji. Twoja marka jest tym, z czym Twoja firma będzie kojarzona na zawsze, więc pamiętaj, aby starannie ją opracować.

Profesjonaliści w dziedzinie projektowania i druku z Hawk Graphics Inc, zlokalizowani w NJ, ale obsługujący całe 48 stanów kontynentalnych USA, mogą pomóc Ci w budowaniu marki Twojej firmy i wynieść ją na wysoki poziom. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej. Będziemy szczęśliwi mogąc Ci pomóc.