PRODUKCJA WIZYTÓWEK

image

Artykuł poświęcony jest takiemu statusowemu akcesorium, jakim jest wizytówka. W artykule można zapoznać się z zadaniami, które wizytówka jest powołany do rozwiązania, rozwój jego projektu. Również za różne materiały stosowane w produkcji wizytówek, główne rodzaje druku.

Wizytówka - dodatek do statusu

Wizytówka słusznie może być uważana za dodatek do statusu. Za pomocą wizytówki można stworzyć określony wizerunek. Właśnie przez wizytówkę robi się pierwsze wrażenie nie tylko o osobie, ale także o firmie. Chyba żaden inny środek komunikacji graficznej nie jest w stanie powiedzieć tak wiele o swoim właścicielu, jak wizytówka.

Obecnie głównym celem wizytówki stał się ładunek reklamowy. Dlatego do nowoczesnych wizytówek są takie wymagania jak informatywność, maksymalna wyrazistość. Wizytówka powinna być integralną częścią stylu korporacyjnego firmy.

W tworzeniu wizytówki ważne jest, aby harmonijnie połączyć jej orientację informacyjną i stronę estetyczną. W koncepcji estetycznej strony wizytówka zawiera logo, które musi być na niej obecne, kolorystykę. Ładunek informacyjny w wizytówce to część tekstowa. W produkcji wizytówek jest ważne, że wszystkie elementy są w harmonii z sobą. Ważne jest, aby przy produkcji wizytówek wziąć pod uwagę fakt, że nawet pięknie wykonana wizytówka nie spełni powierzonych jej zadań w przypadku, gdy jej projekt graficzny nie będzie odpowiadał działalności firmy. Ten dysonans nie zawsze da się racjonalnie wytłumaczyć, jest on odczuwany raczej podświadomie, ale wizytówka zaczyna grać przeciwko swojemu właścicielowi, tworząc z niego antyreklamę.

W produkcji wizytówek ważne jest, aby wziąć pod uwagę fakt, że nakład do uruchomienia kolorowego logo powinien być dokładnie taki sam. Wzmocnienie wizerunku firmy nie przyczynia się tylko do różnicy w kolorze na wizytówkach jednego pracownika, wydrukowanych w różnym czasie, ale także do różnicy w kolorze na wizytówkach różnych pracowników firmy.

Podczas tworzenia wizytówek, ważne jest, aby wziąć pod uwagę cechy psychologiczne osoby. Na przykład, obecność logo firmy na wizytówce znacznie zwiększa jej skuteczność. Logo przyciąga uwagę i wzmacnia percepcję tekstu. Zwiększony efekt obecności logo na wizytówce można wytłumaczyć w prosty sposób. Osoba ma tendencję do poszukiwania produktu, który ma dobrą reputację i logo jest dokładnie znak identyfikacyjny, przez który ten produkt można znaleźć.  

Projekt wizytówki

Pierwszym krokiem w tworzeniu wizytówki jest opracowanie jej projektu. Nie ma ściśle określonych wymagań dotyczących projektowania wizytówek. Niemniej jednak, wizytówki są zazwyczaj wykonywane na grubym papierze o wymiarach 8,5x5,5 centymetra. Istnieją pewne wymagania dotyczące jakości papieru. Wizytówki wykonywane są na grubym papierze, dzięki czemu wizytówka nie ulega pognieceniu.

Właściwy projekt wizytówki w dużej mierze decyduje o tym, czy zostanie ona zauważona, czy też wyrzucona w ciągu kilku minut, gdyż nie jest potrzebna. Zawartość graficzna wizytówki, ilość kolorów użytych do jej produkcji, obecność jaskrawych elementów graficznych musi w pełni odpowiadać działalności firmy, dla której pracowników są wykonane wizytówki.

Informacje na wizytówce muszą przede wszystkim nosić znamiona profesjonalizmu. Zdjęcie umieszczone na wizytówce może na chwilę przyciągnąć uwagę, ale nie stanie się skutecznym narzędziem. Wyjątkiem od tej reguły mogą być wizytówki organizatorów eventów, stylistów, kreatorów wizerunku. W tym przypadku zdjęcie będzie niosło ładunek informacyjny związany z aktywnością zawodową.

Materiał na wizytówkę

Nowoczesne wizytówki są wykonane z różnych materiałów. Wybór materiału na wizytówkę powinien wynikać z pewnej koncepcji. Głównym celem wizytówki jest reklama firmy. Wizytówki mogą być wykorzystywane do skupienia uwagi na firmie, wyróżnienia się na tle konkurencji. W niektórych przypadkach, z wizytówkami może być szczerze krzykliwy, ale wtedy ładunek informacji będzie na drugim miejscu. Oburzające wizytówki są często tworzone dla przedstawicieli kreatywnych zawodów. Do produkcji takich wizytówek wykorzystuje się najbardziej nietypowe materiały, takie jak kalka techniczna. Informacje na kalce technicznej czyta się z wielkim trudem, ale wizytówka przyciąga uwagę. Takie wizytówki są wizytówkami w pełni wizerunkowymi. Dla biznesmenów, przedstawicieli oficjalnych struktur są odpowiednie ścisłe konserwatywne wizytówki, które przede wszystkim niosą semantyczny ładunek informacyjny. Wizytówki takie wykonywane są na grubym papierze.

W niektórych przypadkach można połączyć jasny projekt z konserwatywnym ładunkiem informacyjnym. Aby to zrobić, należy wybrać materiał wizytówki, który będzie odpowiadał działalności firmy. Może to być skóra, przezroczysty plastik, papier samoprzylepny i inne. 

W produkcji wizytówek mogą być stosowane różne techniki druku. Przy wykonywaniu wizytówek w dużych partiach optymalnym wyborem może być druk offsetowy. Taka wizytówka, wykonana na tradycyjnym, grubym papierze, prezentuje się bardzo korzystnie.

Dla niewielkiego nakładu wizytówek odpowiednia jest technologia sitodruku. Takie wizytówki są droższe, ale wysokiej jakości kolor pozwala nadać wizytówce bogaty i stylowy wygląd.

Praktycznie nie różni się od druku offsetowego kolorowych wizytówek, które wykonywane są na maszynie cyfrowej. Metoda ta pozwala na uzyskanie czystego i jasnego koloru, które doskonale do siebie pasują. Druk cyfrowy jest pełnokolorowy, więc koszt wizytówki nie będzie się różnił w zależności od ilości użytych kolorów. Maszyny cyfrowe pozwalają na szybką produkcję wizytówek w możliwie najkrótszym czasie. Głównymi zaletami, które zapewniają dużą popularność druku cyfrowego jest optymalny stosunek wysokiej prędkości druku do jego doskonałej jakości. W zależności od ustawień maszyny druk może być matowy lub błyszczący. Do ochrony druku stosuje się różne media. Nie tylko chronią toner przed rozmazaniem, ale także uodparniają wydruk na różne czynniki, pozwalając utrwalić toner na niemal każdym materiale.

 

Wizytówki drewniane